Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Platy českých učitelů zůstávají velmi nízké
Münich, Daniel ; Smolka, V.
Učitelské platy v dlouhodobějším horizontu spoluurčují kvalitu učitelů a školního vzdělávání. Relativní úroveň učitelských platů v poměru k platům v alternativních profesích v dané zemi totiž ovlivňuje i to, z jakých řad se rekrutují mladí zájemci o učitelskou profesi, kdo z nich se učitelem skutečně stane a zda ti nejlepší v této profesi dlouhodobě setrvají. Relativní platy českých učitelů však v tomto ohledu dlouhodobě patří k nejnižším v rámci více než třiceti nejvyspělejších zemí světa (OECD). Tato studie ukazuje, že navyšování učitelských platů i v roce 2015 stěží drželo krok s růstem platů ostatních vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců veřejného a soukromého sektoru. Nepříznivá relativní platová situace českých učitelů se tak za posledních deset let v podstatě nezměnila.
Budete mít nárok na důchod?
Jurajda, Štěpán ; Šatava, Jiří
Části české populace hrozí, že nesplní podmínku pětatřicetileté doby sociálního pojištění pro udělení starobního důchodu. Je pravděpodobné, že mnoho pojištěnců o této hrozbě neví, a nevyužívá tedy možnosti si nárok na starobní důchod zajistit dobrovolným placením pojištění nebo zvýšenou účastí na trhu práce. V této studii na tento problém upozorňujeme. Naše zjednodušená modelová simulace naznačuje, že skupina takto ohrožených osob je nezanedbatelně velká, v řádu desítek tisíc. Přitom dnes dobrovolné placení sociálního pojistného využívá jen několik tisíc pojištěnců. Česká správa sociálního zabezpečení by měla na základě svých dat rozsah této hrozby vyhodnocovat a pojištěnce o stavu jejich nároku na starobní důchod včas a pravidelně informovat.
Učení mučení, nebo škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodních šetření
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Mezinárodní šetření PISA 2012, které bylo zaměřeno na patnáctileté žáky v zemích OECD a v řadě dalších, ukázalo, že téměř 80% žáků těchto zemí se ve škole cítí šťastně. Z celkem 64 zúčastněných zemí vykazují nejvyšší podíl těchto žáků Indonésie, Albánie a Peru (96%, 94% a 94%). Naopak nejnižší podíl takových žáků vykazují Jižní Korea, Česko a Slovensko (60%, 63% a 64%).
Jaký důchod nás čeká? Alternativy vývoje státního průběžného důchodového systému
Schneider, Ondřej
Ve zprávě ukazujeme, jak by se mohl vyvíjet český důchodový systém v příštích desetiletích, pokud by nadále spoléhal jen na průběžné financování. Ve dvou alternativách ukazujeme, že by buď došlo k masivnímu zadlužení českého státu, nebo by úroveň důchodů v poměru ke mzdám musela razantně poklesnout v celém věkovém profilu, tj. nejen pro starší důchodce, ale i pro ty, kteří do důchodu právě nastupují.
Odhady dopadů změn sazeb DPH na domácnosti: porovnání dvou možných scénářů od roku 2013
Janský, Petr
Poslanecká sněmovna schválila 7. 11. 2012 vládní návrh tzv. stabilizačního balíčku včetně zvýšení sazeb DPH od příštího roku o jeden procentní bod u snížené sazby na 15% a u základní sazby na 21%. Odhadujeme dopady tohoto návrhu a porovnáváme jej se sjednocením sazeb DPH na 17.5% od roku 2013, což odpovídá pro zatím platné legislativě. Metodologie odhadů je shodná s dřívější studií „Jak by daňové změny dopadly na domácnosti a veřejné rozpočty“, kterou IDEA publikovala 24. února 2011. Použité metody popisujeme nanejvýš velmi stručně nebo pouze pokud se liší od předešlé studie.
Být či nebýt učitelem: platy českých učitelů pohledem nákladů ušlých příležitostí a širší souvislosti
Münich, Daniel ; Straka, Jan
Na základě nových ukazatelů přinášíme další doklad velmi nízké platové atraktivnosti učitelské profese na základních a středních školách v ČR. Ukazujeme, že 70 – 90 procent vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců pobírá vyšší mzdu, než průměrný učitel. Učitelé s 15 lety praxe si v průměru vydělávají jen polovinu toho, co jejich vysokoškolsky vzdělaní vrstevníci. Malá finanční atraktivnost učitelské profese se promítá i do velmi nízkého zájmu o ni mezi mladými lidmi a zejména mezi těmi talentovanějšími. Naše zjištění dáváme do širších a dlouhodobějších ekonomických souvislostí, které vedou od motivace být učitelem, ke kvalitě učitelů, kvalitě vzdělávání, úrovni vzdělanosti a v konečném důsledku k dlouhodobému růstu ekonomiky a kvality života obecně.
Česká pomoc rozvojovým zemím: nejen finanční rozvojová spolupráce
Janský, Petr ; Řehořová, Z.
V roce 2005 přeřadila Světová banka Českou republiku ze skupiny rozvojových do skupiny rozvinutých zemí. Česká republika tak dnes již i oficiálně patří mezi zhruba čtyřicet nejvyspělejších zemí světa a podobně jako ostatní rozvinuté země se snaží pomáhat těm méně rozvinutým. V této studii zodpovídáme pomocí mezinárodního Commitment to Development Index následující otázky: jakým způsobem a jak moc pomáhá Česko rozvojovým zemím a jak si v tomto svém snažení stojí ve srovnání s ostatními rozvinutými zeměmi? Rozvojové země jsou s těmi rozvinutými provázány mnoha způsoby, například mezinárodním obchodem, migrací nebo rozvojovou spoluprací. Využíváme metodologii Commitment to Development Indexu (Index pomoci rozvojovým zemím, dále Index) a s pomocí dostupných dat hodnotíme různé způsoby, kterými Česka republika pomáhá rozvojovým zemím. Index vyvinul a každoročně jej pro 22 rozvinutých zemí aktualizuje washingtonský think tank Center for Global Development. Index je využíván mezinárodními organizacemi i médii pro lepší pochopení a efektivnější nastavení rozvojové pomoci. Česká republika do Indexu zatím zařazená není. Proto tento Index pro Českou republiku dopočítáváme a porovnáváme naše výsledky s ostatními rozvinutými zeměmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.